typiskt min mamma

Jag och mamma hade en rätt skum konversation för någon dag sen. Detta är så typiskt henne, ni förstår inte hur detta är. Men det är verkligen HON. Jag menar - läs bara ..

Mamma: du vet tröjan linnea hade på sig igår på morfars fest,
Moa: Jaa ?!
Mamma: Den var ju asfin ! den är ju köpt på Gina Tricot, vill du ha en sån ?
Moa: Mamma, jag skulle inte passa i en sån tröja, Linnea bär upp den bra. Det är inte min stil eller min grej. Det vet du.
Mamma: Eh sluta nu, man kan inte bära den fel eller rätt. Vilken färg vill du ha ?
Moa: Men mamma jag vill inte ha den, isåfall vill jag va med när du köper den och prova innan,
Mamma: Visst gör det.
Moa: Jag kanske inte ens kommer gilla den ?
Mamma: (lyssnar inte det minsta) Eh, jag ska nog köpa den där tröjan till dig ...

låt orden tala för sig själva ...

Kommentarer
Postat av: M

Det är väl super med en mamma som tvingar på en kläder ?! ;D

2009-09-28 @ 21:08:52
URL: http://youknowmillaotessan.blogg.se/
Postat av: E

Okej, så din mamma står där och i princip tvingar på dej gratis kläder och du vågar säga nej? Ja Moa, du är fullkomligt normal. Verkligen. (Känn ironin)

2009-09-28 @ 21:45:59
URL: http://picturing.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men gumman du vet ju att jag älskar dig.....

Du fick ju välja skinnjackan, strumpbyxorna och den lilla svarata jackan från Gina helt själv. Nåt kan väl jag få välja ;)/ Mamma

2009-09-29 @ 14:23:16
Postat av: moalerin

haha eva, skulle du sätta på dig en tröja som du absolut bortom allting i världen inte kan börja upp ?! våga inte eva, och om du gör det. så skulle jag vilja se det ;)

2009-09-29 @ 18:35:48
URL: http://lerinofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0